Strategie konsumpcyjne polskich migrantów w Belfaście w Irlandii Północnej
Więcej
Ukryj
1
Department of Anthropology
School of History, Anthropology, Philosophy, Politics, Queen's University Belfast, United Kingdom
Data nadesłania: 15-04-2020
Data ostatniej rewizji: 13-05-2020
Data akceptacji: 13-05-2020
Data publikacji: 30-12-2020
Autor do korespondencji
Marta Kempny
Department of Anthropology
School of History, Anthropology, Philosophy, Politics, Queen's University Belfast, United Kingdom
Studia Humanistyczne AGH 2020;19(4):7-24
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Artykuł rozważa praktyki i strategie konsumpcyjne wśród migrantów polskich w Belfaście, Irlandii Północnej. Nawiązując do teorii postmodernizmu, transnacjonalizmu i spoleczeństwa konsumpcyjnego, autor rozpatruje, do jakiego stopnia praktyki konsumpcyjne wśród migrantów polskich mogą być postrzegane jako proces integracyjny ze spoleczeństwem polnocnoirlandzkim. Skupiając uwagę na konsumpcji na pokaz (conspicuous consumption) i nieostentacyjnej (inconspicuous consumption), autor rozważa powody, dla których migranci przejmują lokalne praktyki konsumpcyjne. Ponadto, artykuł podejmuje tematykę konsumpcji jako sposobu podkreślania statusu spolecznego wśród migrantów polskich. Autor wskazuje także na rożnice między praktykami konsumpcyjnymi Polakow i obywateli Irlandii Północnej. Zwraca uwage na umiejscowienie migrantów w lokalnych, transnarodowych i globalnych strukturach spoleczno-kulturowych. Artykuł opiera się na analizie 30 wywiadow jakościowych.