NOWODZIENNIKARSKIE EKSPERYMENTY Z FORMĄ REPORTAŻU PODRÓŻNICZEGO.
KAZUS BIAŁEJ GORĄCZKI JACKA HUGO-BADERA
Więcej
Ukryj
1
Uniwersytet Jagielloński, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 30-06-2019
Studia Humanistyczne AGH 2019;18(2):93-110
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Celem niniejszego artykułu jest omówienie Białej gorączki Jacka Hugo‑Badera, którą uznać można za tekst wpisujący się w ramy tak zwanego nowego dziennikarstwa. Analizy pokazują, że nakreślony w tomie obraz Rosji zostaje przez dziennikarza przedstawiony na wzór powieści drogi, upodabniającej się w wielu miejscach
do dziennikarstwa gonzo. Reportaż podróżniczy dowartościowuje wrażenia i opinie autora, wchodzi w dialog z czytelnikiem i poszukuje źródeł inspiracji w języku i formie gatunków fikcjonalnych. Dziennikarz‑podróżnik eksponuje liczne ograniczenia reportażu, często rozszerzając go o elementy inspirowane poetyką innych
gatunków literackich i prasowych